AKTUÁLNĚ / Společnost

V Třinci Nám to není jedno!
 
Autor / zdroj foto: Šárka Szlaurová

TŘINEC

Věděli jste, že podle statistik u nás děti zkonzumují první sklenici alkoholu průměrně ve věku 11 let? A že každý druhý školák ve věku 13 – 15 let u nás zkouší kouřit? Nám to není jedno! Proto se odbor sociálních věcí Magistrátu města Třince ve spolupráci s Bunkrem o.p.s. pustil do stejnojmenné osvětové kampaně proti prodeji a podávání alkoholu a tabákových výrobků mladým lidem ve věku do 18 let.

Lidé mohli v Třinci zaznamenat, že se ve městě objevily čtyři billboardy s protialkoholovou a protikuřáckou tématikou, čtyři zastávky MHD jsou opatřeny polepy se sloganem „Bez vás si nevezme“ a v červnu proběhla v kině tematická beseda určená žákům a studentům třineckých základních škol a gymnázia.

Konzumace alkoholu není jen záležitostí dítěte, které se napije, ale především dospělého, který mu alkohol poskytne či zprostředkuje. Zákaz prodeje a podávání alkoholu osobám mladším 18 let je uložen v zákoně a platí pro všechny prodejce. Tolerance k prodeji tabákových výrobků a alkoholu mladistvým je v České republice oproti jiným zemím neuvěřitelně vysoká. Proto vnímáme, že je třeba vytrhnout prodejce a širokou dospělou veřejnost z lhostejnosti a tiché tolerance porušování tohoto zákona,“ uvedl náměstek primátorky Radim Kozlovský.

Od září míří v rámci osvěty do třineckých pohostinství a obchodů dobrovolníci, jejichž návštěva má pracovníky restaurací a prodavače podpořit v tom, že neprodat alkohol a cigarety nezletilým je krok správným směrem. V regionální televizi, na plátně třineckého kina a na LCD obrazovkách v autobusech MHD poběží spoty se stejnou tématikou a na říjen jsou pro žáky základních škol a gymnázia připraveny přednášky protidrogové prevence se zaměřením na alkohol a cigarety.

„Účelem kampaně není démonizovat alkohol a cigarety jako takové, ale poukázat na problém snadné dostupnosti alkoholu lidem mladším osmnácti let,“ dodal Radim Kozlovský. Děti často vnímají alkohol ne jako riziko, ale pouze jako nástroj zábavy, případně chtějí jeho prostřednictvím ukázat vzdor nebo poukázat na svoji nezávislost. Málokdy si ale už uvědomují, že se jedná o psychoaktivní látku, která jejich mladý organismus významně ohrožuje.

Kampaň je realizována na základě projektu „Třinec – osvětová kampaň v rámci místní Agendy 21 v roce 2019“ a je financována z rozpočtu Moravskoslezského kraje se spoluúčastí města Třince.

Autor / zdroj: Šárka Szlaurová

Reklama

Aktivní Dítě

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.